Hopp til innhold

Hit the gym

Tjukkasbloggen 30 Oktober 2014.

Påminnelser til trening (PT time) kommer rett på sms fra Hit The Gym alltid dagen før oppmøte. Men i tillegg kommer "advarsel" fra Josef på kvelden:

"Vær forberedt på hardkjør i morgen, søvn og kosthold er viktig"

JOSEF

Å komme uforberedt til trening, dvs uten riktig mat/drikke og hvile er ris til egen bak. Coachen setter det som en forutsetning at jeg har det på plass samt at jeg har jobbet med min egen motivasjon på forhånd. Hitman, eller Josef alt etter hvordan man ser det, skal inspirere til motivasjon, men den virkelige motivasjonen må komme innenifra meg selv. Foreløpig ikke vært noe problem for tiden flyr mens han "pisker" meg rundt i lek, moro og funksjonell trening sett utifra mine begrensninger!

Det er tydelig at han har "kartlagt" mine sterke/svake sider samt mine begrensinger (for øyeblikket som han sier).

Han utfordrer mine svake sider hele tiden, og kanskje den verste utfordringen i så måte var da han satte meg til å trene knallhardt mens 6 stk "gorgeus babes" trena Cat Walk kun en armlengde unna meg. Hadde jeg hatt armene fri (les uten vekter) hadde jeg sikkert klart å fange noen av dem, men "djevelen" lar meg ALDRI ha armene fri

Bilde fikk jeg likevel tatt. Jeg har lært meg for mange år siden at det verste svaret jeg kan få er nei, og får man nei som svar er man jo kun akkurat der man startet før man spurte

Etter tirsdagens trening hadde Ronny Hitman god tid. Da hadde han brukt tiden mens jeg dusja til å ta et "dypdykk" å regne ut hvilestoffskifte, eller forbrenning om man vil. Jeg vil ha en enkel kommunikasjon rundt alt av formler, hvordan lage mat, hva maten inneholder osv. Dette har Hitman skjønt og vi bruker "det enkle er ofte det beste" når det gjelder slike ting. Jeg gir blanke i kokosolje ditt og datt sålenge jeg vet at Kristin Harepus har fulgt oppskrifta til punkt og prikke. Jeg har kun fokus på de oppgaver jeg skal gjøre, PUNKTUM!

Enkelt forklart fra Hitman:

90 kg muskler, hvilstoffskifte 2900 kcal, 500-700 kcal på hverdagsbevegelse, 800-1000 kcal på treningsøkt, inntak av kalorier 2700-2800, det blir 1.1 til 1.5 kg ned pr uke det. Vi er rett fram i tonen til hverandre og han sier at en moskus forbrenner mye når han beveger seg (les trening). Samtidig advarer han mot at enkelte uker kan vekta stå stille, men det betyr likevel ikke at det er resultater. Økt muskelmasse, salt binder vann i kroppen osv osv.

"Bare gjør det æ sier du så blir det bra" ref Hitman.

Enkelt og greit, perfekt for meg!

Beklager at jeg ikke klarte å holde perfekt fokus på det ene bildet, og beklager til Hitman for at han ikke var verdig plass på bilder i dagens blogg

Corleone 10712854_618738914914740_3393288153972640455_n10672410_618738928248072_6616307444786408864_n 10417660_618738984914733_4896885195276884643_n

Hits: 5054

6 thoughts on “Hit the gym

  1. Thomas Johnsen

    Hei Rune du imponerer med stålvilje og enorm åpenhet. Dette klarer du og ønsker deg masse lykke til på ferden.

    Svar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *