Hopp til innhold

Veiedag 29. januar!


Intervju på veiedagstreningen.

Skrevet onsdag 28.januar.

Ei intens mesterskapsuke er over og her kommer oppsummeringen.
Aktiviteter etter God morgen Norge torsdag 22. januar:

  • Fredag 23. jan cardio/styrke totalt 2 timer 10 min (medium intensitet).
  • Lørdag 24. jan cardio 1 time (lett intensitet)
  • Søndag 25. jan cardio/styrke totalt 1 time 25 min (medium+ intensitet)
  • Mandag 26. jan cardio (roing, sykkel, elipse, tøying) 2 timer (medium intensitet)
  • Tirsdag 27. oppvarming (90 min), PT time 1 time 25 min, tot 2 timer 55 min. (hard intensitet)
  • Onsdag 28. tøying Lubomir 90 min, egentrening/restitusjon 60 min (lett+ intensitet)
  • Torsdag oppvarming/PT time. 90 min + 1 time 45 min med Josef Hitman (hard+ intensitet)

Totalt 15 timer 15 min "isolert" siste 7 dager.


Gående utfall med skulderpress.

I morgen (fredag) har Hitman beordret meg til treningsfri og masse søvn, jeg er enig.

Coach Ronny Hitman forberedte meg mentalt 30-31 desember om hva som kom til å møte meg nyåret. Enkelte "isolerte" uker skulle jeg trene minst 14 timer fortalte han meg. Variert trening, tøying og utfordringer satt i system for at jeg skal få en funksjonell kropp. Andre uker skulle vi "slippe opp" slik at kroppen får tatt seg igjen.
Tjukkasbloggens forklaring på "isolert uke"= 7 dager på rad uavhengig av når man begynner å regne fra.

Dette prosjektet er det viktigste i livet mitt nå og jeg er villig til å gjøre det Hitman sier vedrørende min helse. ALLTID vil postulatet "innen rimelighetens grenser" styre hva vi gjør. Jeg har bestemt meg for at dette er det viktigste og da finner jeg selvsagt den tiden jeg trenger. Jeg er toppmotivert om dagen og smir mens jernet er varmt. Jeg bruker ikke en kalori på stagnasjon, senket motivasjon osv. Den utfordringa får jeg ta den dagen det kommer. Likevel gleder jeg meg til helga for da blir det mindre intensiv trening og hverdagsaktivitet som står på programmet. Jeg skal simpelthen senke skuldrene og kose meg selv om trening og bevegelse er bakt inn i planen. Gleder meg til å lese søndagens blogg for da "har treneren ordet"!

Veiedag torsdag 29. januar.

Som beskrevet i forrige blogg var vi meget usikker på resultatet når vi kontrollveide mandag formiddag. Vi har ikke for vane med å kontrollveie, men gjorde et unntak pga mine tilbakemeldinger til coachen. Jeg føler derimot jeg har gjort alt riktig etter at jeg gikk på vekta mandag. Jeg ga umiddelbart tilbakemelding til coach Hitman at jeg kom til å øke treningsmengden fram til og med torsdag. Ekstra nøye med kostholdet har jeg også vært. Jeg har ligget på ca 2500 kcal hver dag siden mandag selv om jeg har kunstnerisk frihet til å ligge mellom 2400 kcal og 3000 kcal av coachen. Jeg er så innkjørt på kostholdet nå og lytter til kroppen hva den trenger av næring. Denne uka ble det likevel holdt stramt budsjett på 2500 kcal hver dag uavhengig av treningsmengde.


Jeg har også begynt å løpe intervall.

Jeg gjentar at gode resultater gir selvtillit, og selvtillit igjen fører til ekstra motivasjon. Dagens økt var den verste, eller den beste alt hvordan man ser det, når det gjelder intensitet. Jeg varmet opp i 90 minutter før Hitman entret manesjen. Jeg hadde bestemt meg på forhånd at jeg skulle ta ALLE utfordringer med et smil, gjøre det han sa jeg skulle gjøre og samtidig ha "monsterattityde" mens jeg utførte. Det føler jeg jeg lyktes med og er stolt over min egen innsats.


Kettlebeltswing med direkte overgang til planke med boksing

Resultater:

Vekt 155.5 kg

Resultat siste 14 dager: minus 3.3 kg
Resultat siste 16 uker: minus 28.8 kg
Resultat siden "all time heavy" garantert over 70 kg.

10949773_10153066422847174_1258156586_n
Jeg er altså 155,5 kg, men føler meg KUN som 135, tenk på den dere.

Dagens motto passer bra synes jeg:

"Who dares Wins"

Corleone

Hits: 3665

15 thoughts on “Veiedag 29. januar!

  1. Karianne

    Du er bare rå, Rune 🙂
    Fantastisk resultat! Jeg er intet mindre enn imponert. All grunn til å være stolt 🙂 Stå på videre!
    Det var forresten utrolig koselig å treffe på deg nede på Hit the gym igår 🙂 Herlig å få se motivasjonen på nært hold! Fikk en ekstra boost til min egen trening av det 🙂

    Svar
  2. vilde

    Gratulerer med nok et flott resultat! Veldig spennende å følge med deg her på bloggen din.
    Jeg lurte på hvordan du syns det har vært å legge om kostholdet? Jeg vet med meg selv at det ligger mye følelser knyttet til den maten jeg spiser og jeg er ikke særlig glad i å utelukke matvarer jeg er glad i fra kostholdet. Jeg kan tenke meg du har et mer restriktivt kosthold nå som du går ned i vekt? Hvordan opplever du dette?

    Du er utrolig inspirerende. Stå på! 🙂

    Svar
    1. runecorleone

      Hei Vilde!

      Det handlet om å "hang in there" i 5-6 uker når det gjaldt kostholdet. Nå er jeg vant til dette og tenker nesten ikke over det lenger. Det samme med brus som jeg ikke har drukket siden 13 oktober. Brød har jeg ikke spist siden slutten av september. Heller ikke potet eller pasta. Jeg får mange motargumenter mot f eks brød og poteter, men jeg klarer meg meget fint. Faktisk ser jeg at jeg produser resultater og de som argumenterer imot står stille eller øker i vekt. Jeg bruker ikke energi på å forsvare det jeg gjør. Jeg bare gjør det og får resulater.

      Det er selvsagt beinhard jobbing utenom, men det liker jeg veldig godt. Det ville andre nok også gjøre bare de holder ut stølhet og litt smerter i en måneds tid. Min påstand er at ALLE vil like å trene bare de holder ut lenge nok til at de føler framgang.

      Ja, jeg var meget sulten i den første tida, men kun i et par timer midt på dagen en gang mellom kl 14 og 19. Jeg tok kampen mot sulten en gang på dagtid og ALDRI på kvelden. Det er ikke aktuelt å legge seg sulten. Jeg sparte kalorier til slutten av kvelden og det har jeg fortsatt med.

      Takk for kompliment 🙂

      Mvh Rune

      Svar
  3. SirRags

    Dere imponerer uke etter uke 🙂 Grattis 🙂 Merker at jeg er i ferd med å gå over fra å være "publikum" til "fan". For gamle frakter så skjønner dere forskjellen 😉

    Svar
  4. Kjersti

    Gratulerer! Imponerende innsats og strålende resultater! Et motto jeg har - og som har inspirert meg - er: "You can accomplish ANYTHING - as long as you choose it". Det gir vel absolutt mening for deg og ditt prosjekt også. Jeg heier deg videre!

    Svar
  5. Pelle

    Holy crap!! For en maskin!
    Gående utfall med skulderpress krever god beinstyrke og kjernemuskulatur! Well done, og gratulerer med nok et strålende resultat!

    Svar
  6. Kristian M

    Superbra Rune! Merker at spenningen i meg stiger etterhvert som jeg leser bloggen når det er veiedag. Hva vil vekta vise?!? Nok en gang, knallbra jobba og stå på videre! 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *